peterufo 2013.10.24. 13:48

Hasznos mozdonyok

 

469810_2.jpg
Szerdán (majdnem azt írtam, a hétvégén) nagyon hasznos mozdonyok voltunk. Hogy az előbbi allegóriát folytassam, teljes gőzzel álltunk neki a lakásnak.

De haladjunk csak szépen, sorban! Szombaton elhoztam Miklóst a burkolót, hogy leburkolja a loggiát. Hogy egy nap alatt végezzen sikerült beszerezni gyorsan kötő csemperagasztót. A hűvösebb idő, vagy nem tudni mi miatt azonban a ragasztó nem kötött olyan gyorsan mint azt Miklós várta. De előbb még kiderült, hogy kevés lapot vettünk annak idején. Úgyhogy gyors pánikbaesés - merthogy ami járólap volt fél éve a Baumaxban az egyáltalán nem biztos, hogy most is van - után felhívtam a legközelebbi boltot, és embertelen mázlinak hála volt még ebből a járólapból, de nem sok. Gyorsan elugrodtam, és épp annyi dobozzal volt (3 doboz) amennyi előreláthatólag hiányzott. A Baumaxban kiderült, miért is számoltuk el a bevásárlásnál a mennyiséget. A nagy táblára ugyanis dobozonként 1 négyzetméter volt kiírva, a dobozon, és benne valójában csak 0,7 négyzetméter volt. Rendkívül szerencsés embernek tartom magam, és ez most is beigazolódott. Nem csak hogy volt ilyen fajta járólap, de ugyanabból a szériából volt (csempénél, járólapnál nem elég csak ugyanolyan márka ugyanolyan tipusát választani, mert lehet színeltérés különböző  időpontban gyártott darabok között, ezért van a dobozokon széria szám, amit figyelni kell, ha valaki csempét, vagy járólapot vesz), és láss csodát pont 3 dobozzal. Felkaptam, elhoztam, még le is volt akciózva. Végül még maradt is egy dobozzal, amit visszaváltottam. Mivel a ragasztó nem dolgozott elég gyorsan, abban maradtunk Miklóssal, hogy a fugázást majd én megcsinálom.

Másnap királyválasztón voltunk, ezért hétfő délutánra maradt a fugázás. Az elején nehezebben ment, de aztán ráéreztem. Így is estébe nyúlt a munka, de elég szépen sikerült. A fugát olyan sűrűre kell keverni, hogy a keverés nyoma még éppen megmaradjon benne. A lapok közötti résbe meg jól bele kell paszírozni, úgy, hogy leérjen az aljára is. Amikor a fuga elkezdett megszáradni (leírás szerint "meghúz" - jelentsen ez bármit is), akkor át kell törölni nedves (nem tocsogós) szivaccsal. A szivacsos törölgetésből adódott az egyik elrontott hely. Itt kifröcsköltem a vödorből a vizet, és túl híg lett így a fuga ahogy összekeveredett vele. Száradás után itt túl mély lett a fugázás. Azért elég szép lett. Szerintem csak abból látszott, hogy nem vagyok gyakorlott fugázó, hogy elég sok fuga maradt a lapok felületén, ami amúgy is kicsit porózus, így elég macerás lemosni róla. Két felmosás után gyökérkefével szedtem fel, majd még legalább ötször mostunk fel szerda délelőtt mire tiszta lett.

Így érkeztünk el szerdához, ami Nemzeti ünnep, így munkaszüneti nap. Mielőtt azt hinné a kedves olvasó, hogy megemlékezés nélkül telt a nap, az nagyon téved. Az egész napi megfeszített munka után megnéztük a Szabadság szerelem c. filmet. A nap folyamán berendeztük az erkélyt, ahova hihetetlen mázlival befért keresztbe a Transporter középső üléssor, ami fölöslegként mutatkozott a jelenlegi Transportereim számához viszonyítva. Kicsit selejteztünk is, így minden gyönyörűen elfért odakint. A maradék csemperagasztók, fugák, glett anyagok szépen vödörbe zárva várják későbbi sorsukat.

A nagyszobában kifúrtam a parketta szegő tartó lukait az új ütvefúrónkkal, ami nagyon jól teljesített. Ha nem nyomom neki a falnak, akkor mint forró kés a vajba úgy szalad bele a betonba. Csak épp neki kell támasztani a falnak.

Felcsavaroztam a tartókat és felraktam a szegőt. Nem  túl látványos haladás , de annál sürgetőbb volt már. Pénteken megcsinálom meló utána loggiás szobát is.

Este kitelepedtünk a loggiára plédekkel és forró kakaóval megnézni a fent említett filmet. Megemlékezéssel és kis romantikázással zárult a nap. Jól elfáradtunk, de tartalmas, nap volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kabar.blog.hu/api/trackback/id/tr755596876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása